Het ontstaan van: Suggested Playlist

Al sinds ik me met muziek bezig hou maak ik mijn eigen compilaties.
Waar het ooit begon met het opnemen van liedjes vanaf de radio op cassettebandjes (er vooral voor zorgen dat je op het goede momentmop start of stop drukte) werden het later opnames van singles, maxi’s en lp’s. Daarna volgde uiteraard de zelfgebrande cd’s en tegenwoordig hebben we zoiets als de iPod. In dit topapparaat kan men zijn of haar eigen playlist samenstellen en dat doe ik dan ook naar hartelust.
Er blijven voor mij echter randvoorwaarden aan de betreffende playlists en deze zal ik hieronder uiteenzetten:
01_de playlists mogen uit maximaal 20 nummers bestaan.
02_de playlists mogen niet langer duren dan 90 minuten.
03_de playlists moeten zoveel mogelijk verschillende artiesten bevatten.
04_tenzij het om een playlist van één artiest gaat.
05_de playlists moeten een bepaalde samenhang hebben.
06_de playlists moeten zo zijn samengesteld (en in die volgorde) dat er in 80%
      van de selectie sprake is van een ‘a-ha erlebnis’.
07_dezelfde tracks moeten zo min mogelijk op de verschillende playlists voorkomen.

~ door Andrew op 6 mei, 2006.

 
