Bilal – Airtight’s Revenge

Bilal - Airtight's Revenge
Bilal – Airtight’s Revenge [2010][Soul]

Het is al weer even geleden dat deze man zijn vorige (en enige officiële) album heeft uitgebracht (‘First Born Second’ uit 2001 namelijk). Na zo’n lange afwezigheid, en gezien het feit dat ik die vorige plaat nog steeds buitengewoon goed vind, was mijn nieuwsgierigheid in extreme mate geprikkeld.

‘Airtight’s Revenge’ is mijns inziens een onconventioneel goede soulplaat geworden. Muzikaal gezien best wel spannend, heen en weer schietend tussen pop en soul, met een fijne overall sound. Het wordt nergens ‘glad’ of ‘glibberig’ (geen typische Amerikaans R&B zeg maar dus).

De muziek is zeker niet uptempo en alhoewel ik juist daar meestal minder gelukkig mee ben mis ik het op dit album totaal niet.
Al met al een verrassend goede plaat en, alvast een tipje van de sluier richting einde jaar optillend: ‘Airtight’s Revenge’ is voor mij zeker één van de tien beste albums verschenen in2010!

Hieronder de officiële videoclip van de eerste single ‘Robots’:

~ door Andrew op 21 november, 2010.

Geef een reactie

 
